Marsival Didactiek catalogus 2018

Lezen en leren

Wereldoriëntatie

RELIGIE

Kinderen vinden een gebedje voor elke dag en voor allerlei ervaringen die ze willen delen met God. 365 gebeden voor bedtijd en andere momenten. 628.707 365 gebeden voor kinderen

Een jaar vol kleuren volgt het dagelijks leven van een gezin door een kerkelijk jaar van begin tot einde. Het legt uit hoe elk feest een eigen betekenis heeft. Hoe tradities kunnen helpen om mensen dichter bij God te brengen. Hoe gebruiken vaak aanknopen bij oeroude symbolen. Hoe geloof aansluit bij de levenservaring van alle mensen, jong en oud. 628.711 Een jaar vol kleuren

Groot nieuws Bijbel is een bijbelvertaling in de omgangstaal, vooral bedoeld voor niet-kerkelijke lezers. Hierdoor staat de leesbaarheid voorop. De GNB wordt verkocht binnen protestants en rooms-katholiek Nederland. 616.003 Groot nieuws Bijbel

In Kan ik je even spreken? wordt in een kindvriendelijke taal geprobeerd het evangelie - als woord van vriendschap van Jezus - dichter bij het leven van kinderen en jongeren te brengen. 628.802 Kan ik je even spreken?

Mijn Eerste Communie biedt een mooie herinnering aan die dag. Je vindt er ook een aantal gekende christelijke gebeden in en enkele knutseltips om de Eerste

Schoolbijbel geschikt voor thuisgebruik, catechisatie of op school. De kaft is blauw en bevat korenaren. 616.001 Schoolbijbel

In Woorden uit de Koran worden Koranteksten gepresenteerd: aan de ene zijde de Arabische tekst en op de tegenoverliggende pagina de vertaling. Belangrijke thema’s passeren de revue. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een korte toelichting. 628.080 Woorden uit de Koran

Zing Alleluja bevat liturgische liederen voor kinderen en jongeren. Dit kan zijn ter gelegenheid van een hoogdag, een gezinsviering, de eerste communie- of vormselviering, een schoolviering enz. Achteraan in het boek vind je een cd met daarop een ingezongen en een instrumentale meezingversie van elk lied. 628.716 Zing Alleluia!

Communie nog leuker te maken. 628.708 Mijn Eerste Communie

In Ik vier met Jezus worden de kinderen meegenomen vanuit de Jezusverhalen uit de Bijbel worden de kinderen meegenomen om op een actieve manier Jezus te leren kennen en te leren leven zoals Hij. Zo leren we van Jezus vergeven, bidden, delen, liefhebben, zorg dragen voor elkaar en vreugde beleven. Ik vier met Jezus

Averbodes jeugdbijbel biedt bijbelverhalen uit het Oude en Nieuwe Testament, in een bevattelijke taal verteld voor kinderen vanaf 8 jaar. Met historische landkaarten en een ‘Wie is wie in de Bijbel’. 628.718 Averbodes jeugdbijbel

De vele gezichten van geloven wil een gids zijn voor jongeren die willen nadenken over goed en slecht, het geluk, het bestaan van God en nog heel wat andere thema’s. De getuigenissen, Bijbelverhalen en verwerkingsactiviteiten die worden aangeboden, helpen jongeren op weg om verder na te denken over hun geloof. 628.806 De vele gezichten van geloven

Met de kruisweg voor Jezus krijgen leerkrachten, catechisten en ouders de kans om de kruisweg met kinderen op een actieve, creatieve en actuele manier te bekijken, te bespreken en te verwerken. De verschillende staties van de kruisweg worden geleidelijk ontdekt. Eerst wordt verkend wat er op het schilderij of reliëf te zien is. Nadien verdiepen de kinderen zich in het tafereel. Wat roept dit tafereel bij hen op? 628.714 Een kruisweg voor Jezus

De Kijkbijbel vertelt verhalen uit de bijbel. Dit wordt ondersteund met kleurige tekeningen bij elk verhaal. In begrijpelijke taal voor kinderen. 616.011 Kijkbijbel

Mijn wereld Bijbel is de Bijbelvertaling waaraan speciale katernen zijn toegevoegd, zowel voor- als achterin. Daarin vind je leuke informatie en handige zoektips, die je kunnen helpen bij het ontdekken van de wereld van de bijbel. 616.005 Mijn wereldbijbel

Startbijbel bevat een selectie uit de bijbelboeken van het Oude en Nieuwe Testament voor de jeugd, met als doel kinderen te leren zelf in de Bijbel te lezen. Daarbij verschilt deze uitgave van de vele bewerkte en navertelde kinderbijbels. 616.010 Start Bijbel

Verhalen zijn een manier om ons te uiten. Ze prikkelen onze verbeeldingskracht,

628.796 Leerkrachtenpakket 628.797 Doeboekje (in 5-voud) 628.798 Liedboek met cd

ons inlevingsvermogen en onze luistervaardigheid. Ze leren ons

Een kinderbijbel en liedjesboek in één. In totaal 40 verhalen (het lesjaar rond) met bij elk verhaal een bijpassend liedje. Voor leerkrachten die de nieuwe liedjes willen aanleren is er ook een cd met daarop de liedjes. Daarnaast is een meezingboekje ingesloten. Het Groot Kinderbijbelliedjesleesboek richt zich op de algemeen-christelijke basisschool. 602.021 Liedboek 602.020 Liedboek bundel kinderen 602.002 Liedboek v.d. Kerken (groot)

ervaringen van anderen te koppelen aan ons eigen leven. Verhalen zijn dan ook een essentieel onderdeel van de samenleving en de opvoeding. Dit boek bundelt verschillende verhalen uit alle delen van de wereld. Zij vormen een dankbare instap in gesprekken met jongeren. Bevat 60 verhalen en

werkvormen om te bezinnen. 628.715 Vlieg Icarus, vlieg

De zevensprong geeft een uiteenzetting over de 7 sacramenten. Sara en haar oudere broer groeien op in een gelovig, katholiek gezin. Via gesprekken met hun ouders bv. bij de doop van een nichtje of een kerkelijk huwelijk wordt over de betekenis en ontwikkeling van de zeven sacramenten (o.a. communie, vormsel en ziekenzalving) en de bijbehorende symbolen en rituelen op eenvoudige wijze verteld. 628.712 De zevensprong

Wat geloven andere mensen? Hoe bidden ze? Wat is het verschil tussen een kerk, een moskee en een tempel? Hoe vieren mensen feest?In dit boek vertellen kinderen van over de hele wereld over hun geloof, de feesten die ze vieren, de rituelen en de heilige boeken. Met prachtige en verhelderende foto’s. Een leuke kennismaking met de wereldreligies voor kinderen! 628.827 Wat geloof jij?

Even stil bidden met kinderen is een gebedenboek om samen met kleuters (3 tot 5 jaar) in de klas of in het gezin te bidden. Uitgaande van hun eigen ervaringen in hun nog kleine, beschermde wereld, hun gevoelens en relaties en van het burgerlijke en kerkelijke jaar. 628.709 Even stil bidden met kinderen

Luister je God! bevat vijftig uitgekozen psalmen uit het Oude Testament. Er is geprobeerd om een goed evenwicht te vinden tussen de originele woorden van de psalmist en de taal en het leven van

De Prentenbijbel is een dik prentenboek vol bijbelverhalen, geschreven in eigentijdse, kindgerichte taal. De kleurrijke illustraties vzijn paginagroot en laten ook details zien die niet in het verhaal voorkomen. Zo vertellen tekst en illustratie samen het verhaal van de schepping tot aan de dag dat Jezus terug zal komen. Voor volwassenen is achterin het boek een historische schets en een begrippenlijst opgenomen. 616.020 Prentenbijbel compleet

De bijbel voor jou is geschreven op het niveau van jonge kinderen. In deze kinderbijbel worden in totaal 87 verhalen uit het Oude Testament en 56 uit het Nieuwe Testament beschreven. 640.461 De bijbel voor jou

Ik geloof dat ik geloof bestaat uit een reeks gesprekken tussen een moeder- godsdienstlerares en een aantal kinderen. Achtereenvolgens komen alle thema’s uit de geloofsbelijdenis aan bod. 628.713 Ik geloof dat ik geloof

Volg mij is een kinderbijbel. De bijbel bevat 118 Bijbelverhalen, zoals de verhalen van Noach, Daniël en het dochtertje van Jaïrus. Maar ook de terugkeer naar het beloofde land, beschreven in het Bijbelboek Ezra, en het visioen aan Johannes op Patmos worden verteld. 640.459 Volg mij - kinderbijbel

jonge mensen vandaag. 628.717 Luister je God!

189

188

Marsival Duboccage

Catalogus

Made with FlippingBook - Online catalogs